Моторно масло: минерално, синтетичко или целосно синтетичко?

Германскиот специјалист за моторни масла LIQUI MOLY ги објаснува разликите и открива што е навистина важно

Моторното масло се разви од едноставен лубрикант (подмачкувач) до високотехнолошка течност. Во исто време, значително се зголеми бројот на масла и спецификации. Оливер Кун, заменик-шеф на лабораторијата за масло во LIQUI MOLY, дава повеќе увид и објаснува што е навистина важно.

Какви масла има?

Оливер Кун: Моторните масла може грубо да се поделат во две категории: масла на база на минерали и синтетички масла. Минералните масла стануваат се помалку важни за автомобилите бидејќи не нудат толку високи перформанси. Современите мотори бараат многу повеќе од маслото отколку старите мотори. Само синтетичките масла можат да ги задоволат овие барања.

Значи, синтетичките масла се подобри масла?

Оливер Кун: Да, но можете да измешате и минерално масло со синтетичко масло. Сепак, ваквите полусинтетички масла играат сè помала улога на пазарот, бидејќи нивните перформанси не се доволно високи, поради нивната содржина на минерали.

Звучи комплицирано. Но, тогаш, барем, сите синтетички масла се слични?

Оливер Кун: За жал, не. Постојат два различни начини на кои може да се произведуваат синтетички масла. Со еден од овие методи, на крајот се добива таканаречено масло PAO. Ова е класично синтетичко масло како што се појави на пазарот во 1970-тите. Хемиски е многу чист и затоа е многу ефикасен, но и многу скап за производство. Со другиот пристап, маслото се произведува со хидро-пукање, поради што овие масла во технички жаргон се нарекуваат и HC масла. HC маслата се помодерни и се појавија во 1990-тите. Денес тие нудат најдобри можни перформанси за сите модерни мотори.

Дали повеќе треба да користам масло PAO или HC масло?

Оливер Кун: Овој избор често не е ни достапен. Речиси целиот развој на нафта во денешно време се одвива врз основа на HC масла. Многу спецификации за масло може да се исполнат само со HC масла.

Како можам да кажам за какво синтетичко масло се работи?

Оливер Кун: Тоа не е така лесно, бидејќи тука нема униформни термини. Во САД, на пример, и маслата PAO и HC маслата може да се опишат како целосно синтетички, но во Германија само маслата PAO може да се нарекуваат синтетички. Затоа на нашите HC масла им даваме ознака „Технологија на синтеза“. Другите производители на масла користат термини како „100% синтетичко“ или „синтетичка мешавина“, каде што не е јасно што точно се мисли.

Тоа е прилично збунувачки.

Оливер Кун: Точно. Но, прашањето за кое синтетичко масло всушност се мисли во одреден случај не е важно за возачите и работилниците. Не се работи за тоа кое масло е наводно подобро. Одлучувачки фактор е тоа што маслото ги исполнува спецификациите што производителот на автомобили ги постави за тој модел. Ова е дадено во прирачникот на автомобилот или можете да го користите нашиот бесплатен Водич за масло на www.liqui-moly.com.

Значи, ако спецификацијата е точна, не е важно дали е масло PAO или HC масло?

Оливер Кун: Точно. Во секој случај, пакетите со адитиви стануваат сè поважни. Денес тие се најважната компонента на моторното масло покрај вистинското масло. Тие обезбедуваат голем дел од перформансите на моторното масло. Со некои многу модерни моторни масла, основното масло е тешко повеќе од само течност за носење на пакувањата со адитиви.

Па, зошто секогаш има дискусии за тоа кое синтетичко масло е подобро?

Оливер Кун: Ова е ехо од минатото. Кога се појавија првите HC масла пред 30 години, разликата во квалитетот на маслата PAO беше уште поголема. Но, тоа беше многу одамна. Ниту еден експерт не би имал таква дискусија денес.